בס"ד

קרוב אליך ברשת

להשתיק את המצפון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הסיפא של שאלתך היא המענה המדויק לרישא – אם מתפללים רק כדי לצאת ידי חובה זה מתיש. הנפש רוצה להתפלל
מתוך דבקות, מתיקות וקרבת ה', ואם לא נותנים לה את מזונה, ואדרבה חומסים ממנה את טבעיותה, היא נחלשת ונעשית
מותשת כמי שלא בא מזון לפיו ימים רבים.
יש לחפש ולמצוא דרכים לזכות למדרגה של "שפכי כמים ליבך נוכח פני ה'", בכיסופים וגעגועים לקרבת ה'. וזוכים
לכך על ידי הרצון להגיע למדרגה הזו, וגם על ידי לימוד על מעלתה של התפילה, ובעיקר על ידי תפילה לה' יתברך שנזכה להתפלל בשפיכת הלב, במלוא כל האישיות, "כל עצמותי תאמרנה".

גם התקרבות לעובדי ה' שתפילתם היא מעומק לב ונפש מחזקת מאוד את היכולות של מי שעדיין לא קנה את המידה הטבעית של עמידה לפני ה' מתוך קרבה וכיסופים.

אני בא מבית מאוד תורני ואמור להתחיל ללמוד בישיבה גדולה, אבל מרגיש שזה לא בשבילי. אני לא מצליח ללמוד ברצף, ולא יודע מה לעשות בשביל העתיד. מה כדאי לעשות?

בפן האישי, רצוי שתתייעץ עם רבותיך ועם אנשים המנוסים בדברים כגון אלה, בתקווה שההיכרות האישית איתך תקלע לעצה הנכונה. במובן הכללי, זו ודאי מעלה גדולה שאדם יתאמץ בשביל התורה למרות שקשה לו "ולפום צערא אגרא". אם לאדם קשה ללמוד תורה והוא בכל זאת ממשיך, זה ודאי מביא נחת רוח גדולה לפני ה' יתברך והוא עצמו זוכה למעלה גדולה מפני הצער שנצטער. יחד עם זאת זוהי מידת חסידות שמתאימה ליחידים ולא לרוב הגדול. ומי שקשייו גדולים מאוד ואינו יכול ללמוד בשום פנים יום שלם, צריך למצוא מסגרת שמתאימה לו.

אך חשוב לדעת שלשפוט אם אתה מתאים ללימוד לפני שנכנסת לעולמה של תורה והתעטפת באווירה של תלמידי חכמים, איננו תמיד דבר צודק. רבים חשבו שלא יוכלו לעמוד במשימה, אבל כשהתחילו לאט לאט וקנו עוד מעלות, נהיו לתלמידי חכמים גדולים דבקים בתורה, אוהבים את עמלה ולימודה. ובעזרת ה' תמצא דרך להתעלות מעלה מעלה בתורה ובקדושה.

האם צריך להאמין לכל הסיפורים על אנשים שעברו מוות קליני? מה שהם ראו ואמרו זה מחייב?

התורה מדריכה אותנו לעשות את רצון ה' כפי שהתגלה למשה רבנו בהר סיני וכל השאר אינו מקור הדרכה בתורה. נביאים שנתבררה נבואתם יכולים לחייב בהוראת שעה לשמוע את דבריהם כמו שמצווה התורה "אליו תשמעו", אבל תנאים רבים
דרושים כדי שאדם יחשב לנביא אמת.
ואפילו בין הנביאים היו נביאי שקר, קל וחומר שאין שום חובה וצורך להאמין לסיפורים שהספק בהם כפול ומכופל אם בכלל היו, ואפילו אם היו האם זוהי רוח אמת או רוח שטות, והאם באמת הבינו נכון.
מלבד זאת, התורה הרחיקה מאוד כל מיני כישוף ומעלים באוב, שבשם כל מיני כוחות ו'רוחות' מביאים ידיעות מחוץ לעולמנו
הגלוי.
החשש שלא היה כל גילוי אלא שזוהי הטעייה ורוח עיוועים הוא גדול למדי, לכן 'אין לנו שיור אלא דברי התורה הזאת'. אנו מצפים שהקדוש ברוך הוא ייגלה לעינינו, שנזכה לנביאי אמת במהרה, ויסכימו עליהם כל גדולי הדור שהם נביאי אמת, ואז נוכל לדעת את דבר ה' בבירור.

אהבת את המאמר? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

רוצים לשאול את הרב יהושוע שפירא שאלה?

כתבו לנו כאן

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן