בס"ד

קרוב אליך ברשת

מה לעשות כדי לאהוב את השם?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הרמב"ם כותב שעל ידי הסתכלות בפלאי הבריאה יתעורר האדם לאהבת הבורא. ויש מי שמסתכל בתורה הקדושה ובאור האלוקי שבה ובכך מתעורר להידבק בנותן התורה.
בעל התניא האריך לומר שכאשר ראובן אוהב אהבה אמיתית את שמעון, ממילא יתעורר גם שמעון באהבה לראובן, בבחינת "כמים הפנים לפנים".

ועל כן בהתבוננות באהבת ה' אלינו, שהיא עד בלי קץ, נתעורר גם אנחנו באהבה אליו. וכמאמר הזוהר הקדוש "אלמלי
היו יודעים בני אדם, אהבה שאוהב הקדוש ברוך הוא את ישראל, היו שואגים ככפירים לרדוף אחריו". וכך, רגע לפני שאנחנו מגיעים ל"ואהבת את ה' אלוקיך", אנו מברכים "הבוחר בעמו ישראל באהבה".
ובתמצית אמר הבעל שם טוב הקדוש, שעיקר המצווה היא לתקוע מחשבתו בעניינים המעוררים את האהבה. וכל אחד יבחר איזה מהדברים מעוררים אצלו אהבה ביותר, ויתקע מחשבתו שם.

האם עבודת ה' צריכה להתבטא בתנועות ידיים ובצעקות, או שעדיף
בשתיקה?

על ליבו של אהרן היו שתים עשרה אבנים כנגד שנים עשר השבטים. צבעו של זה אינו כצבעו של זה, וגם דגליהם במדבר היו כל אחד בגוון מיוחד משלו. האר"י הקדוש הוסיף שברקיע יש שנים עשר שערים, ותפילותיו של כל שבט עולות דרך השער המיוחד לו. בפנימיותנו אנחנו נשמה אחת, אבל הגופים והסגנונות מחולקים, והקב"ה שומע תפילת כל פה.

מי שמרגיש יותר קרבת השם בזעקות, אולי זה הצבע של שבטו, בבחינת "שוועתנו קבל ושמע צעקתנו". ויש שדגלם נושא את הכתוב "לא ברעש ה'… ואחר האש קול דממה דקה", והם ימצאו את דרכם לה' דווקא בדרך זו. וצריך כל אחד לזכור שכשם שהוא מכוון לשם שמיים בדרכו, כך חברו מכוון בדרכו. ובכל יום אנו מזכירים את המלאכים, שלמרות שלכל אחד יש אופי אחר, הם נותנים באהבה רשות זה לזה להקדיש ליוצרם בנחת רוח.

איך אפשר לכפר על רכילות?

הדבר הראשון שצריך אדם לעשות כשהוא עובר עבירה הוא תשובה, ובכל עבירה שבין אדם לחברו יש שתי כתובות לתשובה:
האחת, שעבר על רצון מלכו של עולם ועכשיו הוא רוצה לשוב אליו, והקב"ה חנון ומרבה לסלוח וחפץ בתשובה. והשניה היא האדם שבו הוא פגע.

אלא שברכילות צריך לבחון היטב האם בקשת הסליחה תפייס ותשמח את חברו או תצער אותו, כי הוא כלל לא ידע על הדבר.
ובוודאי שאין להוסיף חטא על פשע ולצער אותו רק כדי לנסות לנקות את עצמי. אמנם אם הדבר נכון ויטיב לחבר, צריך לבקש ממנו סליחה.
ומעבר לזה יש גם תיקון כללי של נפשו על ידי לימוד הלכות לשון הרע ורכילות, והתורה והמאור שבה יחזירוהו למוטב. וגם לתקן את דרכיו ולעשות תשובת המשקל על ידי שירבה בעין טובה על חבריו ובמילים טובות, ויזהר לשבח ולפאר את מעלותיהם, ויקיים בעצמו מה שלימדנו באופן נפלא רבי אלימלך מליז'נסק: "אדרבה, תן בליבנו שנראה מעלות חברינו ולא
חסרונם".

אהבת את המאמר? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

רוצים לשאול את הרב יהושוע שפירא שאלה?

כתבו לנו כאן

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן