#3 חשוב לראות את התוצאות בשטח!

#3 חשוב לראות את התוצאות בשטח!

שמיניסט יקר שלום וברכה,
אני מניח שעכשיו אתה כבר עם חזון, אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. כעת אתה עומד לפני שאלה מורכבת: איזו ישיבה תעזור לך להגיע לאן שאתה רוצה להגיע?
זאת בהחלט שאלה קשה, ואני רוצה לתת לך דרך מצוינת – להתבונן בבוגרי הישיבה!
כדי להבהיר עד כמה הדבר חשוב אני רוצה לתת דוגמה מעולם בחירת המקצוע, דוגמה שאני רואה אותה בכל שנה מחדש. רבים מבני שיעור ה' באים להתייעץ על בחירת מקצוע, ושוב ושוב אני מפנה אותם לבדוק אצל אנשים שעובדים במקצוע, לא אלו שלומדים את המקצוע, לא שעובדים שנה ראשונה, אלא אנשים שבמקצוע כמה שנים, ולברר את כל מה שמעניין אותם: מה עושים ביום יום? מה רמות השכר? מה אפשרויות הקידום? ועוד. בכל שנה רבים מחליטים לבחור מקצוע אחר מהצהרתם הראשונית בעקבות בדיקה זאת.
כולם מבינים שזו שטות לבחור מקצוע על פי מה שקורה בלימודים, אני מקווה שאתה מבין שזה ממש אותו הדבר לגבי ישיבה, בוחרים על פי הבוגרים ולא על פי האווירה הנחמדה שיש בישיבה.
בוגרי הישיבה אלו הגידולים של הישיבה, אלו האנשים שיצאו ממנה, הם המייצגים מה מקבל מי שלומד בישיבה.
על פי הפרמטרים החשובים לך תבדוק בבוגרי הישיבה:
איפה הם מתגוררים – בקווים הראשונים של ההתיישבות? בגרעינים תורניים? איזו שליחות יש במקום מגוריהם?
כמה תורה הם לומדים ביום־יום? איזה סגנון של לימוד?
האם יש משהו שמאפיין את המשפחות שהם מקימים: משפחות ברוכות ילדים? תורניות? סגנון תורני?
מה השפעתם על החברה שסביבם? על עם ישראל?
אך כאן המקום לכמה הבהרות:
אל תתבונן רק בבוגר אחד, תנסה להכיר לפחות שלושה או ארבעה בוגרים של הישיבה, ייתכן אחד שאיננו אופייני ומייצג.
שים לב, אם רצונך להיות מורה או רב, התבונן במורים וברבנים שיצאו מהישיבה, אך אם רצונך להיות אדם שהולך לעסוק במגוון המקצועות האחרים, התבונן בבוגרי הישיבה שעוסקים במגוון המקצועות האחרים.
ומה ראיתי להפריד בין מורים ורבנים לבין שאר המקצועות? מורים ורבנים קשורים יותר ללימוד התורה, לעולמות החינוך והאידאלים. אולם אתגר מורכב וגדול יותר עומד בפני מי שהולך לעסוק בשאר המקצועות. פעמים רבות הוא צריך ללמוד תקופה ארוכה באוניברסיטה, הוא נמצא בעולם החומר והחול, והאתגר שהוא עובר הוא אחר. ממילא צריך לבחון בנפרד מה הוא קנה בישיבה ואיך זה משפיע עליו לאורך שנים.
טוב להתבונן בבוגרים שעברו את גיל שלושים. כיוון שהמטרה היא לראות את ההשפעה ארוכת הטווח של הישיבה, עדיף לראות את הבוגרים שכבר הקימו משפחות, נמצאים בעולם התעסוקה, התחילו להשפיע על סביבתם, ולא על בוגרים שנמצאים עדיין בישיבה, או שנמצאים בשלב לימודיהם באוניברסיטה או שנות העבודה הראשונות שלהם.
אז צא והתבונן בבוגרי הישיבות, וניפגש בשבוע הבא.

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן