מספר גליון: 180

#5 כיצד אוכל לראות טוב בחיי?
את המהלך של השיעורים האלה פתחנו בשאלה הגדולה "מי האיש"? מי מוכן לקחת אחריות על חייו? מי מוכן להיות המנהיג >>>
בישיבה של מטה
גגו (גבריאל) קלוגמן קם בבוקר, מתפלל שחרית ולוקח את הילדים לגן. כשהם שואלים אותו "לאן אתה ממשיך?", הוא עונה בנונשלנטיות >>>
שני זיכרונות
המן הסלע הזה נוציא לכם מים - ויצאו מים רבים.כשהלחנתי את הניגון הזה לפני שנים, ישבתי עם אליעזר וחנן על >>>
אני לא יכול לדעת שום דבר על ה' אז איך אני יכול לדעת את ה'?
#2 על גזענות, מהותנות וסגולת ישראל
בכל הדורות, ובייחוד לאחר השואה, נשמעות טענות נגד התפיסה המסורתית אודות סגולת ישראל במובן של מהות שונה, וכהגדרת רבי יהודה >>>
אכפתיות
מבחינה מסוימת, קל יותר לבוא לאדם זר ולומר לו: "עשית כך וכך, אתה לא בסדר", מאשר להגיד את זה למישהו >>>
האדמו"ר שכתב ותרגם שירה: רבי יצחק אייזיק טאוב מקאליב
מי שאוחז בגיליון הזה, מן הסתם מכיר כמה וכמה ניגוני אדמו"רים. החסידות המשיכה שפע מוזיקאלי, מגוון ובלתי נדלה של ניגונים. >>>
עצות טובות לחיים שטחיים
אחד המהלכים הפחות טובים שעלולים לקרות בשיעור החשיבה ההכרתית הוא כשאחת הלומדות משתפת בכנות מהמתרחש בעולמה, מדברת את עבודתה הפנימית, >>>
חוקת – טעמה של פרה אדומה
חוק פרה אדומה שבתחילת פרשתנו נחשב לדוגמה המובהקת ביותר לחוק שאינו מתיישב עם השכל. רבותינו הבחינו היטב בקושי הטמון בקיומם >>>
דילוג לתוכן