יש ווארט מיוחד של המגיד ממזריטש על הפסוק: "וַיָּבֹאוּ מָרָתָה וְלֹא יָכְלוּ לִשְׁתֹּת מַיִם מִמָּרָה כִּי מָרִים הֵם" - שהמילים "מרים הם" מתייחסות לבני ישראל.>>>
אצל חסידים מקובל לומר שההתוועדות ביום ההילולא נועדה כדי לקיים "נלכה באורחותיו", כלשון הפסוק בישעיהו, וברוח דברי אדמו"ר הזקן באיגרת הקודש שבספר התניא בקשר לפטירתו>>>
כשהמן הרשע בא להתלונן אצל אחשוורוש נגד עם ישראל, הוא אומר עליהם: "יֶשְׁנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים". חסידים אומרים, שהתלונה של אותו רשע>>>
בשיחות מהרבי זי"ע מובאים שני פתגמים יסודיים בנוגע ל"שבת בראשית". הראשון מפורסם יותר: "כשם שמתייצבים ונעמדים בשבת בראשית - כך מעמידים את כל השנה". דורשים מאיתנו>>>
הדרכים שאינן בשיטת החסידות, אלה דרכים שלב צדיקים. קמים בזמן, מתפללים בזמן, וגם גומרים את התפילה בזמן. אוכלים וישנים בזמן, והכל נעשה בצדק, כמו שצריך.>>>
משהו מוזר בתפילה שלנו. רק אחרי שאנחנו מבקשים "ותן בליבנו בינה להבין ולהשכיל, לשמוע", רק אז אנחנו מגיעים ל"ללמוד וללמד". השל"ה הקדוש מוכיח מכאן שה"להבין,>>>