בס"ד

יום חמישי, 18 אפריל, 2024
הכי עדכני

הרבה פעמים מגיעים אליי אנשים עם יעד ברור אך עדיין מתקשים במימושו, והסיבה לכך היא שבדרך עולים פחדים. הם יכולים לצוץ ממש בהתחלה, או באמצע הדרך. הם מלווים בספקות, במכשולים ובבלמים שמקרקעים אותי לאדמה ומונעים ממני את יכולת המעוף. בד בבד מתגלים כוחות חיוביים חזקים מאוד של התלהבות, חיים, תנועה, יכולות, רצון וחזון שמושך אותי כלפי מעלה. והמנוע היחידי שצריך לעבוד אצלי במלוא עוצמתו הוא המנוע החיובי המקדם.

פחד שעולה יש בכוחו לחסל את כוח הרצון שלי ולכן הוא מצריך התבוננות. חשיפת הרגש השלילי שעולה, הבנה שלו, בדיקה אובייקטיבית שלו אל מול מציאות חיי ונטרולו. המניעות שעולות לנו במהלך הדרך יוכלו לסייע לנו רק אם נדע להתמודד איתן בצורה הנכונה.


מחזון למימוש – שלבים ביציאה לדרך:

1.      אמונה: בחיים ובעצמי.
יש לך חזון ואת רוצה להחיות אותו. תחילה עלייך לבדוק מהי מידת האמונה שלך?
החיות שהאמונה מעניקה באה לידי ביטוי ביכולת לדמיין את החזון לפרטי פרטים, לצייר ולשרטט אותו באופן הכי מדויק. לתת ללב לטעום איך זה מרגיש כאשר החזון מתממש.

2.      רגש: חיובי או שלילי?
בדיקה אמיתית וכנה מהם הרגשות שעולים לי. במידה והרגש חיובי, אני יכולה להתקדם הלאה תוך ידיעה שהאמונה היא זו המאפשרת לי להיות בביטחון ולאפשר לרגש החיובי לעלות.
אם הרגש אינו חיובי (שלילי כמו רתיעה, או ניטרלי כמו אפאטיות) יש חסימה. צריך לזהות אותה, לבדוק "על מה היא יושבת" ומהו הפחד שמתלווה. אין מה לפחד מהפחד, יש להסתכל עליו.
 
האם אני חושבת שאני ראויה? האם זה שייך לי? האם זה קשור לתפקיד שלי בחיים? האם אני מסוגלת? האם "יש לי את זה"? האם נראה לי שמגיע לי?

3.      ביטחון: ידיעה ברורה שאני מסוגלת להצליח.
לדעת שיש לי את היכולות לעשות ולהצליח, כבר עכשיו או בפוטנציאל.
לעשות רשימה של כל התכונות הנדרשות, מה מתוכן יש לי ומה עדיין אין לי.
הבנה שתוכל להרגיע אותך היא שלא צריך את כל היכולות על מנת לצאת לדרך, אלא רק לוודא שיש לך מספר כלים משמעותיים, ואת כל השאר תשלימי בהמשך.

בשיחה עם מישהי בנוגע לעתיד שלה ולהנעת תהליך, שאלתי אותה שאלות פשוטות: האם את מוכנה ללכת לאיבוד בדרך? האם את רוצה ללכת בדרך?
התשובה האמיתית והישירה שעלתה הייתה חיובית, אך התלוו אליה פחד ובכי יחד עם רצון חזק. הפחד הוא לא בהכרח רע. המדד הוא: האם הוא מנטרל אותי או שומר עליי.

לאורך כל הדרך תשמרי על החיבור לרצון שבלב שלך. זכרי שמתוך הבינה שלך נובעת היכולת להילחם בחוסר ביטחון ובייאוש. האמונה והביטחון, יחד עם פסיעות קטנות בדרך, הם המתכון המושלם להצלחה ולמימוש שלך.

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן