מתגייסים אהובים, אתם תצליחו!

מתגייסים אהובים, אתם תצליחו!

כהכנה למחזור הגיוס הנקרא 'גיוס נובמבר' או 'גיוס כסלו', זכיתי לעשות מספר שיחות כלליות ופרטיות למלש"בים (מלש"ב=מיועד לשירות ביטחון). באחת השיחות האישיות עם מישהו שמתגייס לאחת היחידות המובחרות בצה"ל, שאלתי אותו: אחרי שזכית ללמוד תורה מעל שנה בבית המדרש, האם יש לך רבנים שאתה לוקח איתך ומתכוון לשמור איתם על קשר קבוע? התלמיד ענה בשלילה.

"למה אחי?" שאלתי, והוא ענה: "לא התחברתי לאף אחד מהרבנים בקטע הצבאי. כולם נותנים לי הרגשה שביחידה שאני הולך להתגייס אליה כולם נופלים, שני רבנים אפילו אמרו לי: 'כשאתה מגיע לבקו"מ, תחתום ויתור על הכיפה שלך או שתחתום ויתור על היחידה ותלך למקום עם יותר דתיים שמחזיקים מעמד', ועוד הוסיפו הרבנים שלי והגדילו לומר: 'ובטח אם תשרוד את המסלול מבחינה רוחנית שלא תעז להמשיך לקצינים ביחידה הזאת, כי תבדוק בעצמך עשר שנים אחורה, ותספור על יד אחת את הקצינים יראי השמים שיש ביחידה הזאת'".

"האמת", אמר לי אותו תלמיד, "תכל'ס, הרבנים האלה החלישו אותי והורידו לי את המוטיבציה. אני לא רוצה לחתום ויתור לא על הכיפה ולא על היחידה ואני כן רוצה לצאת לקצינים – חשוב לי לשרת את עם ישראל על הצד הטוב ביותר".

ממשיך התלמיד ואומר לי: "כן, אני יודע ומבין שהרבנים האלה דואגים לי מכל הלב, ואני באמת מבין את הכאב שלהם על עשרות ומאות תלמידים שלהם שנחלשו מבחינה רוחנית תוך כדי השרות הצבאי, אבל למה לא מדברים איתי חיובי? למה לא מאמינים שאני כן מסוגל, למה לא נותנים לי את הכלים להצליח? למה אני צריך לשמוע גם מההורים שלי והרבנים שלי ומכל החברים שלי שבצבא בקושי שורדים רוחנית, ובמיוחד ביחידות המובחרות עם הצוותים הקטנים, ולמה כולם חופרים ועוסקים בכמה קשה וכמה שוחק וכמה אין סיכוי?! בסוף, מרוב מחשבות רעות ודיבורים מחלישים, נבואת הפורענות הזאת מתגשמת".
עניתי לו: "אחי אהובי – אני איתך! אתה צודק! ואני מבין אותך לגמרי שלא תשמור על קשר עם אותם רבנים שמחלישים אותך רוחנית עוד לפני שהתגייסת. ואני מזמין אותך לשלוח אלי הודעות ולהתקשר אלי 24/6 ונתחזק ביחד! אל תיתן לאף אחד להחליש אותך! בעזרת ה' אתה תצליח בגדול!"

תוך כדי השיחה נכנס אחד הרבנים שלו ונתן לו חצי חיבוק, לקח את הכיפה שעל ראשו ואמר לו "בצחוק": "אל תוותר על זה. אתה חשוב לי. אם אתה הולך ליחידה הזאת ועוד חושב על קצינים – אין לך סיכוי!"

ראיתי את זה בעיניי ושמעתי את הדברים באוזניי ופשוט הייתי בהלם! אם הייתי מכיר אישית את הרב הזה, הייתי עונה לו בתקיפות, אבל פשוט הייתי מזועזע. במחילה, הרב הזה והרבנים האלה לא מחוברים!

מה, אנחנו בגלות?! גזירות שמד?!

ברוך הוא וברוך שמו שגואל אותנו ומשיב אותנו לציון ברחמים ויש מאות ואלפי רבנים: בכל קהילה, בכל שכונה, בכל בית כנסת, בכל מכינה ובכל ישיבה, ויש מאות ואלפי מקומות של תורה, שיעורים ועונגי שבת, ומלא אברכים ורבנות צבאית ראשית חזקה מאוד ומאות רבות של רבנים צבאיים בקבע ובמילואים שמוסרים את נפשם ועוזרים ונותנים מענה לרוב המוחלט של הבעיות שמתעוררות בשטח. יש ימי ישיבה כמעט בכל חודש בעשרות רבות של בסיסים, יש רבנים אזרחיים שמגיעים לשבתות בבסיסים ויש את הקו הפתוח של הרבנות הצבאית הראשית שנותן מענה של רב כונן בכל שעה 24/7 לכל צורך של חייל דתי: 052-9414414.

ויש את עמותת צל"ש – צבא לשם שמים, שמוסרת את הנפש לילות כימים כדי שחייל כמוך ירגיש שכל כולו בעבודת קודש 24/7.

מתגייסים יקרים ואהובים, חזקו ואמצו!

לכו בכוחכם ותושיעו את ישראל קדושים באמונה ואהבת חינם ותהיו מחוברים חזק אל התורה, המצוות והקדושה.

אתם בעזרת השם תצליחו לקדש שם שמים בכל מקום שתשרתו בו. אני הקטן מזמין אתכם להתקשר גם אלי אם יש צורך: 054-2127666 – אני ממש אוהב שחיילים מעירים אותי באמצע הלילה עם שאלות והתחזקויות בעבודת השם יתברך!

רבנים יקרים ואהובים, אני לא רב!

אני מסתובב המון בבסיסים ובמוצבים ופוגש בשטח את התלמידים שלכם, ברוך השם בכל שבוע אני זוכה לפגוש מאות רבות של חיילים.

התלמידים שלכם מוסרים את הנפש 24/7. בבקשה, תנו להם חיבוק גדול, תרדפו אחריהם בהודעות אוהבות ומחזקות, בשליחת חבילות מתוקות. בטלפונים של שאלת שלום והתעניינות, הם זקוקים לכך – זה אוויר טהור לנשימה בשבילם. תכירו את ההורים והמשפחות שלהם. תשדכו אותם לחברותות באזור הבית, ובבקשה תהיו זמינים להם, עם כל הקושי שבדבר. אך ורק תעודדו ותחזקו אותם, תזמינו אותם לשבתות לישיבות ולמכינות, תזמינו אותם לסעודות שבת אצלכם או למנה אחרונה או ללימוד קצר ומלא אמון ואהבה. תעשו לעצמכם רשימה מסודרת של כל התלמידים שלכם שהתגייסו ותעקבו אחריהם. כל דקה של השקעה שלכם, זה ממש הצלת נפשות, הרחבת הלבבות וחיזוק עמוד השדרה הרוחני שלהם. ובסוף בזכות השקעה של שעה או שעתיים בשבוע – בזכותכם מוריי ורבותיי, התלמידים-כבנים שלכם מצליחים לשרת בצבא ולהיות גם מפקדים וקצינים טהורים ומלאי מוטיבציה. ובהמשך, אתם תזכו גם לשדך אותם ולעשות להם הדרכת חתנים, ולעזור להם לבנות בתים טהורים בעם ישראל ולחנך ילדים צדיקים וטהורים. והכל, הכל בזכות מסירות הנפש שלכם.

אם אני הקטן יכול לעזור בדחיפת פרויקטים לחיזוק הקשר ביניכם ובין התלמידים החיילים שלכם, אשמח ממש להיות שותף לכל יוזמה שמוסיפה טהרה וקדושה במחנה הצבאי. חזק ונתחזק כולנו למען שמו באהבה!

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן