באסטה לא חוקית

באסטה לא חוקית

חג סוכות תשנ״ה. רק לפני חודש הגענו לבנגקוק. בבוקר של ערב החג ארגנתי כמה ברזלים ועצים ובניתי סוכה קטנה על המדרכה ליד פתח בית חב"ד. היה שם עץ שהצל על שטח הסוכה, טיפסתי על העץ וחתכתי כמה ענפים כדי שהסוכה תהיה תחת כיפת השמיים. כמה דקות לפני כניסת החג, אני עומד בבית הכנסת ומקבל את האנשים שמתחילים להגיע. פתאום מודיעים לי שיש למטה ניידת משטרה ומחפשים את זה עם הזקן…
ירדתי לראות מה העניין והשוטרים מיד זיהו אותי, הוציאו אזיקים וביקשו שאתלווה אליהם. תאית עדיין לא דיברתי, והשוטרים לא הבינו אנגלית, הצלחתי להבין שהם כועסים על שבניתי 'באסטה לא חוקית' וחתכתי עץ ללא רישיון. עמדתי שם נבוך ולא הצלחתי להסביר להם מה פשר המבנה המוזר שבניתי מחוץ לדלת.
לפתע הגיח מאיפשהו בחור בשם פלג, ישראלי שגר בתאילנד כמה שנים ושלט בשפה. הוא בירר מה העניינים ודיבר עם השוטרים, אני לא יודע בדיוק מה הוא אמר להם אבל הם השתכנעו לקחת במקומי את אחת העובדות המקומיות. הזמנתי את פלג להצטרף אלינו לתפילה ולארוחה אבל הוא הסביר לי ש״הוא לא בקטע״.
אחרי שעתיים חזרה העובדת ואמרה שהם מטילים עלינו קנס כספי בגלל הסוכה. אמרתי לה שאני מוכן לשלם אבל שתגיד להם שייקח לנו שבוע להוריד את המבנה המיוחד, הם הסכימו והעובדת דאגה לתשלום.
בשנה שלאחר מכן פניתי למשרדי העירייה מספיק זמן לפני החג כדי לקבל אישור. האחראי על האזור הסביר לי שהם כרגע במגמה לצמצם את כל דוכני הרחוב ולא נותנים רישיונות. ניסיתי לשכנע אותו בכל דרך אך ללא הצלחה, ואז אמרתי לו שבשבוע הזה יש בכל בית בישראל כזו סוכה, הוא שאל למה ואמרתי שזו הדת שלנו. באותו רגע הבנאדם קם מכסאו ואמר לי: ״זה עניין של דת? למה לא אמרת?״ ומיד הודיע שיש לנו רישיון לעשות סוכה לשבוע. מאז יש לנו ברוך ה' בכל שנה סוכה ענקית שחוסמת חלק מהכביש, ושוטרים עומדים ליד הסוכה במשך כל החג כדי לאבטח את הסוכה.
ופלג… הוא ברוך ה' התחתן עם בחורה חב"דניקית ויש לו כבר כמה ילדים שלומדים בחיידר ובבית הספר בכפר חב״ד.

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן