נערה עם 13 כדורים

נערה עם 13 כדורים

בשנים האחרונות נתקלנו כמה וכמה פעמים במקרים של מטיילים ישראלים שיצאו לטיול מיד לאחר שהשתחררו מהצבא, ונשארו להם בתיק כדורים של רובה שהם לא שמו לב אליהם. למרבה הפלא גם הרשויות בארץ לא ראו את זה בשיקוף.
כשהם מגיעים לתאילנד, זו בדרך כלל פרוצדורה לא פשוטה. זה מתחיל במעצר של מחזיק הכדורים עד לסיום הבדיקה של הכדורים עצמם במעבדה ובדיקת יושרו של העצור, ורק לאחר מכן הוא מובא בפני שופט שמסיים את העניין בקנס כספי לא גדול.
לפני כמה חודשים, בשעת ערב מוקדמת אני מקבל טלפון מהקונסול על בחורה שנעצרה עם שלוש־עשרה כדורים בתיק שלה והיא מבקשת שאסייע לה. מסתבר שהיה לה חור בבטנה של התיק והיא לא שמה לב שנפלו לה כדורים לתחתית התיק. נסעתי מיד לשדה התעופה, שם היא כבר היתה מוחזקת במעצר, דיברתי עם המפקדים שהכירו אותי ממקרים דומים וסיכמנו שהם יעלו אותה לשופט מיד בבוקר וימליצו לשחרר אותה בערבות. ביקשתי שיתנו לה חדר לבד, דאגתי שיביאו לה אוכל מבית חב"ד וכך עבר עליה לילה במעצר בתנאים סבירים. בבוקר נסעתי איתם לבית המשפט ואכן הצלחנו לשחרר אותה בערבות וגם לסכם עם המשטרה שתהליך הבדיקה יהיה מהיר והיא תוכל לחזור לארץ בתוך שבועיים.
היא סיפרה לי שהיא היתה בדרכה לאוסטרליה, שם תכננה לעבוד במשך שנה. הטיסה שלה היתה מתוכננת לבייג'ינג בסין ומשם, אחרי כמה שעות המתנה, להמשיך לאוסטרליה. היא הגיעה לשדה התעופה בארץ ותוך כדי המתנה בתור לטיסה לסין, ניגשה אליה אחת הדיילות ושאלה אם היא מסכימה לטוס דרך תאילנד במקום דרך סין. "חשבתי לרגע" סיפרה הבחורה, "והחלטתי שזה לא משנה לי אם לחכות בשדה התעופה של סין או של תאילנד והסכמתי. מיד החליפו לי כרטיס לטיסה שיצאה לתאילנד שעה אחרי הטיסה המקורית שלי, וכך הגעתי לכאן. עכשיו אני חושבת על זה שאם הייתי טסה דרך סין הייתי נעצרת שם עם הכדורים ואני מניחה ששם המצב היה הרבה יותר חמור". אמרתי לה שאני יודע שבסין זה מסובך הרבה יותר, ומדהים לראות את ההשגחה הפרטית שסובבה אותה לנסוע דווקא דרך תאילנד כך שהיינו יכולים לעזור לה.
בסופו של דבר באמת הצלחנו לסיים את העניין תוך שבועיים, אבל היא כבר לא המשיכה לאוסטרליה אחרי הטראומה שעברה והחליטה לחזור הביתה.
בהזדמנות זו כדאי להסב את תשומת הלב: כל מי שמתכנן לנסוע לכל מקום בחו"ל, אנא בדקו את התיקים לפני שאתם יוצאים כדי למנוע מעצמכם עוגמת נפש מיותרת.

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן