על חולדות ומציאות

על חולדות ומציאות

שלום חברים! בוודאי שמעתם על הסגולה למציאת אבדות. אם יהודי מאבד משהו, והוא עדיין מקווה למצוא אותו, מקובלת בעם ישראל סגולה ידועה לחזור על דברי המדרש: "אמר רבי בנימין, הכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם, שנאמר: ויפקח אלוקים את עיניה ותרא באר מים ותלך ותמלא את החמת".

חשבתי להציע לכם להשתמש בסגולה הזאת לא רק בשביל מציאת אבדות, אלא גם עבור כל דבר שאתם מחפשים – רעיון לדבר תורה, מקורות להכנת שיעור, או לכל מיני חיפושים מסוגים שונים. אפילו אם אתם צריכים עצה טובה – שווה לנסות! באופן אישי, אני משתמש בסגולה הזאת הרבה פעמים כשאני מחפש עצה. אם יש נושא שאני מתלבט בו, אני חוזר על המשפט הזה וחושב לעצמי על פירוש שנראה לי לגיטימי – ש'הכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם' שייך גם לעיניים הרוחניות של המחשבה והדעת.

חולדה – מה היא אומרת?

נזכרתי בסגולה הזאת לקראת הסיפור הבא, שאני מקווה שלא תיבהלו ממנו. ובכן, יום אחד גילינו עכברים אצלנו בבית! שוב, אני יכול רק לקוות שרוחכם לא תיפול למקרא הדברים… האמת היא שהעכברים האלו היו עוד פחות ידידותיים, כי באמת מדובר היה בחולדות, שכידוע הן קצת יותר קשוחות מעכברים. בכל אופן, גם בשביל אלה יש מלכודות מתאימות, ואכן טרחתי והבאתי מלכודת הביתה. למרות שהן היו חולדות, הן שיתפו פעולה מאוד יפה, וזמן קצר אחרי שהנחנו את המלכודת כבר נלכדה בה חולדה.

כשהחולדה עודנה במלכודת הלכתי לפתוח את פרק שירה, לראות מה הפסוק שאומרת החולדה. פעם שמעתי, שאם לאדם יש עניין עם בעל חיים כלשהו, צריך לעיין וללמוד מה הפסוק שנאמר עליו בפרק שירה, ומשם לנסות להבין אם יש משהו שהיהודי יכול וצריך לתקן. מצאתי שבפרק שירה נאמר שהחולדה אומרת את הפסוק: "כל הנשמה תהלל י־ה הללוי־ה". ללא ספק, המפגש עם החולדה מזמין אותנו לשים לב לדברים חשובים. אפשר לשמוע בפסוק הזה הזמנה להתחזק בהודיה לה', ואפשר גם לשמוע בו הזמנה לשים לב לנשימה שלנו. מכיוון שכבר עיינתי במילים של החולדה, הסתכלתי גם על העכבר, והפסוק שלו הוא: "צדיק ה' בכל דרכיו וחסיד בכל מעשיו".

הצינור ריק אין בו מים

בכל אופן, המשך הסיפור היה די מעניין. הילדים הספיקו ממש להתיידד עם החולדה, וכשרציתי לצאת לנסיעה לחיק הטבע כדי לשחרר אותה שם, הם התחילו לריב ביניהם מי יבוא איתי. אחרי שנסענו ושחררנו אותה בטבע, התברר שהשמחה הייתה מוקדמת ושהבירור עוד ארוך… גילינו כעבור כמה שעות שיש לנו עוד חולדות, מה שגרם לכך ששמנו את המלכודת שוב ושוב.

תוך זמן קצר הפכתי למומחה – מה הדבר שחולדות הכי אוהבות, וגם את המחלוקות בנושא. אשתף אתכם שיש אומרים כי הבמבה עם חמאת בוטנים היא המובילה, אבל יש אומרים שדווקא השוקולד. בסופו של דבר, הבנתי שאני מפספס משהו. כנראה שיש איזושהי נקודה שממנה החולדות מגיעות. למרות שאנחנו גרים בקומת קרקע, בכל זאת הדלתות של הבית היו סגורות, ולא הבנו מאיפה הן נכנסות.

באחד הימים, אחד הילדים שם לב שהן מגיעות מהחור שמיועד לניקוז המים של מכונת הכביסה. מה שקרה זה שמכונת הכביסה התקלקלה כמה זמן לפני כן, והמשאבה שלה לא עבדה. במקום שייצאו לחור של הניקוז, היינו גורפים אחרי כל מכונה את המים החוצה בעצמנו… קצת לא נעים לספר, אבל פשוט התעצלנו במשך תקופה ארוכה להזמין טכנאי. אולי לפחות עכשיו מישהו מהקוראים היקרים יקבל עידוד לטפל בתיקון אחד או יותר שממתינים לו בבית. בכל אופן, מה שהתברר זה שאותו חור שהיה ריק ואין בו מים, אבל דברים אחרים היו בו… בגלל שאותו חור לא שימש לייעוד המקורי שלו, אז החולדות השתמשו בו לייעוד אחר, וכך גילינו שהוא היה המקום ממנו הן חדרו פנימה. ברגע שזיהינו את המקום, הזמנו מהר טכנאי שתיקן את המכונה, ובעקבות זאת גם הנוכחות של החולדות תוקנה. מאז, ברוך ה', כבר שבועות ארוכים ואפילו כמה חודשים שהבעיה לא חזרה שוב.

מפקד בעוטף עזה

בזכות ההרפתקה של החולדות הבנתי יותר לעומק את הכוח של האמירה הזאת, ש"הכל בחזקת סומין". כל אותם ימים ושבועות שעברו עד שהבנו את המקור לבעיה, היינו ממש בחזקת סומים. מרוב עיסוק בתוצאה של הבעיה הפכתי כבר להיות מומחה ללכידת חולדות – איזה מלכודות לשים, ומה האוכל שהן אוהבות – אבל לשורש הבעיה לא הגעתי. הרגשתי קצת כמו מפקד בגזרת עוטף עזה, שנעשה מומחה לכל מיני אמצעי מניעה והגנה, שעושה הכל חוץ מאשר לפתור את הבעיות מהשורש. לא באתי חלילה לבקר מישהו – זאת רק אסוציאציה שעלתה לי למה שקרה. ברוך ה' שהגיע היום שבו ה' פקח לנו את העיניים. כשמקבלים את התובנה איך לפתור את העניין מהשורש, מקבלים בעצם סוג של מתנה לחיים. פתאום מזהים איזו נקודה בחיים שאנחנו לא משתמשים בה נכון, או אפילו מזניחים לגמרי את הייעוד שלה. כמו צינור הניקוז שלנו שלא היה בשימוש, וכך נכנס אליו גורם לא רצוי.

חברים יקרים! הנה זכינו להרחיב את השימוש בסגולת "הכל בחזקת סומין" לכל עניין או בעיה שדורשים פתרון. בכל מצוקה שעומדת אצלכם על הפרק, ואתם מחפשים את הצעד הבא, אתם מוזמנים להפיק תועלת מסגולה זו. הפסוק שממנו לומד רבי בנימין את המאמר שלו לקוח מהסיפור של הגר: "ויפקח אלוקים את עיניה ותרא באר מים ותלך ותמלא את החמת מים". משהו פתאום נפתח, ואז מוצאים את האבדה הפיזית, ויכולים גם למצוא מקור להזנה והתמלאות רוחנית. כשהעיניים נפקחות, מגלים את מה שהיה כל הזמן סמוך אלינו, ולא ידענו שהוא שם – מוכן להרוות את צימאוננו בגשמיות וברוחניות. לחיים!

אהבת את המאמר? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

מצאתם טעות בכתבה?

נשמח שתדווחו לנו וככה נוכל לתקן...

דילוג לתוכן